סופית: סמוטריץ' חתם על הפרדת כאל מדיסקונט

צבי טסלר No Comments on סופית: סמוטריץ' חתם על הפרדת כאל מדיסקונט

לאחר אישור ועדת הכספים: שר האוצר סמוטריץ׳ חתם על צו הקובע שחברת כרטיסי האשראי "כאל" תופרד מבנק דיסקונט

צילום: נתי שוחט/פלאש 90     
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת מדיניותו להגדלת התחרות בשוק הבנקאות והאשראי, החליט שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לעשות שימוש בסמכותו ולשנות בתקנות את השיעור הקבוע בהגדרה של בנק בעל היקף פעילות רחב, ולמעשה לקבוע שכאל תופרד מדיסקונט.

זאת, לאחר שהשתכנע שהוספת שחקן חדש לשוק האשראי למשקי בית ועסקים קטנים, שוק ריכוזי המאופיין בתחרות נמוכה, תוביל להגברת התחרות וצמצום הריכוזיות בשוק.

בהתאם לקבוע בחוק, העביר השר את טיוטת התקנות לנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, שנתן את הסכמתו לקבוע בהן, ולאישורה של ועדת הכספים וכעת לאחר קבלת אישורה, השר חתם עליהן ובכך המהלך יוצא לדרך.

בלשכת שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' מציינים כי השר קיבל את ההחלטה לאחר בחינה מעמיקה, שכללה את המלצת ועדת היישום, שמיעת הגורמים המקצועיים במשרד, קבלת הערות הציבור בנושא ושמיעת נציגי בנק דיסקונט בשימוע בו הציגו את עמדתם באופן ישיר ובלתי אמצעי.

יוזכר שוועדת היישום – ועדה מקצועית הכוללת נציגים מבנק ישראל, רשות התחרות, רשות שוק ההון ומשרד האוצר – המליצה לשר ברוב של 6 חברים מתוך 7 להפעיל את סמכותו לפי חוק ולהוריד את הרף הקבוע בחוק להגדרת "בנק בעל היקף פעילות רחב", באופן שיחייב את בנק דיסקונט להיפרד מאחזקותיו בחברת כאל. זאת לאור תוצאות ההפרדות שכבר בוצעו, הערכות להשפעה של ההפרדה הצפויה והעמדה שהגדלת מספר השחקנים בשוק צפויה להשפיע לטובה על התחרות בשוק הבנקאי, באופן משמעותי. הוועדה סברה ששימוש בסמכות השר יגביר את התחרות ויצמצם את הריכוזיות במערכת הבנקאית ובכלל זה בשוק האשראי הצרכני.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "הפרדת חברת כרטיסי האשראי כאל מדיסקונט תוסיף שחקן חדש במערכת הפיננסית שיתרום להגברת התחרות באשראי למשקי בית ועסקים הקטנים – מהלך שישפיע ויתגלגלו בסופו של דבר לכל אזרח בישראל".



0 תגובות